Rynek Infrastruktury
Obecnie używane urządzenia srk mają niewystarczające parametry techniczne. Dobudowa toru nr 4 na mijance Miączyn LHS pozwoli na zwiększenie możliwości obciążenia przewozami odcinka Hrubieszów LHS – Zamość Bortatycze LHS.
Pośrednio tor ten może stać się miejscem zatrzymania pociągów w okresach, gdy zwiększone przewozy będą skutkowały potrzebą uwalniania torów na stacji granicznej Hrubieszów LHS. Efektem przeprowadzonej przebudowy będą oszczędności (m.in. zmniejszenie zatrudnienia - obowiązki dyżurnego ruchu odcinkowego przejmie dyżurny ruchu stacji Zamość Bortatycze, zmniejszenie zużycia energii i innych mediów, które stanowiły koszty utrzymania budynków na mijankach).
Prace inwestycyjne obejmą m.in. budowę toru głównego na mijance Miączyn LHS, wymianę na mijankach Werbkowice LHS i Miączyn LHS istniejących eksperymentalnych urządzeń srk na nowe urządzenia sterujące włączone do systemu zdalnego sterowania umiejscowionego na nastawni dysponującej Zamość Bortatycze LHS, budowę sygnalizatorów, wyposażenie rozjazdów w napędy zwrotnicowe, zabudowę licznika do kontroli zajętości torów i rozjazdów,
budowę systemów telewizji przemysłowej do monitoringu terenu mijanek oraz adaptację budynku nastawni na potrzeby Lokalnego Centrum Sterowania na stacji Zamość Bortatycze LHS. Inwestycja rozpocznie się w październiku br., a zakończy w 2014 r. - Spółka otrzymała zgodę Rady Nadzorczej i Zgromadzenia Wspólników do realizacji tych inwestycji – mówi prezes zarządu, Grażyna Kuś.